8.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela, zabawy ogólnorozwojowe, praca indywidualna, prowadzenie obserwacji pedagogicznej.
8.30 – 8.45 Ćwiczenia poranne. Zabawy ruchowe, przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe i higieniczne.
8.45 – 9.15 Śniadanie. Zwracanie uwagi na zachowanie przy stole i dobre zwyczaje spożywania posiłku.
9.15 – 10.30 Powitanie, sprawdzenie listy obecności, zajęcia edukacyjne pod kierunkiem nauczyciela; realizacja celów wychowania przedszkolnego we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej w oparciu o wybrane programy wychowania przedszkolnego i innowacje pedagogiczne zgodne z planem pracy dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczym.
10.30 – 12.00 Gry i zabawy dowolne pod niewielkim kierunkiem nauczyciela; zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych, zachowanie bezpieczeństwa, przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie, w zależności od pogody spacery, wyjście na plac zabaw lub zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację dzieci.
12.00 – 12.30 Obiad. Czynności higieniczne i samoobsługowe, przygotowanie do posiłku, spożywanie obiadu – podkreślenie walorów odżywczych składników pokarmowych, kształtowanie postaw kulturalnego zachowania przy stole.
12.30 – 13.00 Mycie zębów. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
13.00 – 14.00 Odpoczynek. Zabawy relaksacyjne, popołudnie z bajką, zabawy dowolne, zajęcia dodatkowe, praca indywidualna, ćwiczenia ortofoniczne, gry i zabawy stolikowe, prowadzenie obserwacji i diagnozy dzieci.
14.00 – 14.30 Podwieczorek. Czynności samoobsługowe i higieniczne, zachęcanie do samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłku.
14.30 – 17.30 Rozwijanie inteligencji wielorakich w kącikach aktywności pod niewielkim kierownictwem nauczyciela, gry i zabawy ogólnorozwojowe, praca indywidualna, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, wspierającym, specjalistycznym, zajęcia dodatkowe, zabawy wg inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych, prace porządkowe, rozchodzenie się do domu. Konsultacje z rodzicami.